A ltın ve gümüş sikkelerin birlikte kullanıldığı zamanlarda insanlar altın olanı saklamış, gümüş olanı harcamış. Neden? Çünkü insanların değerli olanı elde tutması, değersiz olanı ise elden çıkarması oldukça rasyonel bir davranış. İşte rasyonel olan bu davranışı, 16.yy’da İ ngiltere'de Kraliçe I. Elizabeth'in mali danışmanı olan Sir Thomas Gresham, “kötü para, iyi parayı kovar” ifadesiyle ekonomik bir yasaya dönüştürmüştür. Gresham yasası, yazılı (nominal) değerleri a ynı fakat külçe değerleri farklı iki paradan, külçe değeri yüksek olan paranın piyasadan (dolaşımdan) çekilmesidir. Nominal değer ve külçe değeri ne demektir? Örneğin bir madeni paranın üzerinde “5 TL” yazıyorsa bu onun nominal değeridir. Külçe değeri ise paranın yapıldığı metalin (altın, gümüş, bakır, nikel vs.) piyasa değeridir. Yani parayı eritip sadece metal olarak sattığınızda elde edeceğiniz değerdir. Örneğin elinizde iki adet 5 TL’lik madeni para var. Biri gümüşten, diğeri nikelden yapılmış olsun. İki...
Devletimin
kamu görevlileri, yetkili makamları yurttaşlarına şeffaf ve hesapverebilir hizmetler
sağlamalıdır. Ben yaptım “oldubitti” anlayışı terk edilmeli. Ben yazayım, siz
okuyun en iyisi.
2018
yılında çocuğumun gittiği devlet okulunun yanında bir inşaat yükselmeye
başladı. Yükselen okul inşaatının valilikçe ilan edilen tabelasında “Haydar
Aliyev İlkokulu” inşaatı olduğu bilgisi verilmişti. Akıl sesim: İyi hoş da aynı bahçenin içinde iki tane ilkokula ne
gerek vardı?
Bahçede
velilerle konuşuyoruz, keşke şu okul ilkokul değil de ortaokul olsa. Neden? Çünkü
Afşin Bey ilkokulunun alım bölgesindeki çocuklar daha uzak bir ortaokula
gidiyorlar? Tamam, her mahallede her tür seviyede okul olamaz? Böyle bir talebi
dile getirecek kadar da mantıksız değilim zaten. Aynı bahçede iki ilkokul
binası bulunması saçmalığındayım. Bunun üzerine ilçe milli eğitim şube müdürüne
ilkin telefonla ulaşamayınca uzunca yazılı bir mesaj gönderdim. Yazılı
mesajımın üzerine ilçe şube müdürü ile telefonla da görüştüm. Anlattım.
İstiyorum ki karar vericiler karar vermemiş ise dinleyip de karar versinler.[Ben
de kim oluyorsam!] Telefon görüşmemin samimiyetine güvenemediğim için Afşinbey
ilkokulunun yanında başlayan okul inşaatının ortaokul olarak faaliyete geçmesi
arzusunu dile getiren 100 veliden imzalı dilekçe topladım. Dilekçeleri bizzat 09.05.2018 tarihinde ilçe milli eğitime
bıraktım. Bu yetmez dedim, iki veli ile aynı binadaki ilçe kaymakamlığına da gittim.
Bizzat kaymakama da anlattım durumu ya da kime anlattıysam artık?
İlçe
milli eğitime bizzat ulaştırdığım ve evrak kaydını da yaptırdığım 100 velili
dilekçeme ilçe milli eğitimden bir cevap gelir. Bu cevap, bana ilkin telefonda
tebliğ edildi. Ben yazılı almak istediğimi belirtim ve aynı gün ilçe MEM’e
gittim. Cevabı elden teslim aldım. Yetkili makam tarafından verilen cevap metni
şu şekilde: ilgi dilekçe ile AfşinBey
ilkokulu bahçesinde yapılan okul ile ilgili olarak okulun ilkokul değil
ortaokul olarak yapılması talebiniz ile ilgili olarak; okul bahçesinde yapılan
okul Valililiğimizce Haydar Aliyev Ortaokulu (32 derslikli) olarak planlanmıştır.
Ara not: İlgili bodrum+zemin+5 katlı yeni bina Haydar Aliyev adıyla değil Afşin Bey adıyla üstelik Ortaokul olarak değil ilkokul olarak hizmete açılmıştır. Tutarsızlıktır, bunun adı.
2018-2019 eğitim öğretim yılının Eylül ayında okullar açıldı. Afşinbeyin ilkokul bahçesinde veliler arasında yandaki okulun imam hatip olacağı, ilkokul olacağına dair laflar dönüyor. Ben lafa inanmam. Doğrudan muhatabım ilçe mem’i aradım. Telefona çıkan memura Afşinbeyin yanında yapılan okul inşaatının ne olduğunu sordum ve hatta Eylül-Mayıs 2019 döneminde ara ara üç kez bizzat arayarak telefonla yine sordum, yine sordum. Her seferinde aldığım cevap ortaokul olarak inşaatın devam ettiği yönünde idi.
Ara not: İlgili bodrum+zemin+5 katlı yeni bina Haydar Aliyev adıyla değil Afşin Bey adıyla üstelik Ortaokul olarak değil ilkokul olarak hizmete açılmıştır. Tutarsızlıktır, bunun adı.
2018-2019 eğitim öğretim yılının Eylül ayında okullar açıldı. Afşinbeyin ilkokul bahçesinde veliler arasında yandaki okulun imam hatip olacağı, ilkokul olacağına dair laflar dönüyor. Ben lafa inanmam. Doğrudan muhatabım ilçe mem’i aradım. Telefona çıkan memura Afşinbeyin yanında yapılan okul inşaatının ne olduğunu sordum ve hatta Eylül-Mayıs 2019 döneminde ara ara üç kez bizzat arayarak telefonla yine sordum, yine sordum. Her seferinde aldığım cevap ortaokul olarak inşaatın devam ettiği yönünde idi.
2019
Mart ayındayız. İçimde beni kemiren bir kurt. Durdurmuyor beni. Emin olmak istiyorum.
15.03.2019 tarihinde Cimer üzerinden
bir başvuru yapıyorum.
İyi günler,
Yenimahalle Batıkent'te bulunan Afşin Bey ilkokulunun yanında inşaatı başlayan ve tamamlanmak üzere olan Haydar Aliyev isimli okulun faaliyet türü hakkında kesin ve net bir bilgi alabilir miyim? İlkokul, ortaokul, imam hatip ortaokulu. Veliler arasında çok fazla bilgi kirliliği bulunmaktadır. Hangi türde faaliyete geçecektir? Ayırdığınız vakit ve vereceğiniz cevap için şimdiden çok teşekkür ederim.
Yenimahalle Batıkent'te bulunan Afşin Bey ilkokulunun yanında inşaatı başlayan ve tamamlanmak üzere olan Haydar Aliyev isimli okulun faaliyet türü hakkında kesin ve net bir bilgi alabilir miyim? İlkokul, ortaokul, imam hatip ortaokulu. Veliler arasında çok fazla bilgi kirliliği bulunmaktadır. Hangi türde faaliyete geçecektir? Ayırdığınız vakit ve vereceğiniz cevap için şimdiden çok teşekkür ederim.
1900687052 nolu başvuruma
20.03.2019 tarihinde verilen cevap aşağıdadır.
Müdürlüğümüz CİMER
İletişim Büromuza gelen başvuru yazınızın içeriği incelenmiş olup, Başvurunun
içeriğinde bahsi geçen konular hakkında İlgili bölümümüz olan İnşaat Şube
müdürlüğü ile görüşülmüş bilgi alınmıştır. Alınan Bilgide; Yatırım planlarında
Haydar Aliyev Ortaokulu olarak inşaatın devam ettiği bilgisi tarafımıza
iletilmiştir. Bilgilerinize sunulur.
Dikkat
ediniz, Mart ayında Ortaokul olarak inşaatın devam ettiği bilgisi veriliyor.
2019
Nisan ayındayız. Ortaokul olarak planlanan okulun inşaatı bitti bitecek.
Afşinbey ilkokulunun bahçesinde velilerden uğultu yükseliyor yine. “Kesin bilgi:
ilkokul olarak açılacakmış-mış.” İyi de geçen Mayıs ayında dilekçelerimize
verilen yazılı cevapta ve Mart ayında Cimer üzerinden bizzat yaptığım başvuruya
verilen cevap ortaokul değil miydi? Benim elimde yazılı belgelerim var. Şimdi ne oldu da bir yıl sonra planlanan
uygulamadan vazgeçiliyordu? Aklımda bir sürü soru var. Tekrar 18.04.2019
tarihinde
Cimer üzerinden yazıyorum.
Sayın yetkili, ilgili, bilir kişi,
Yenimahalle ilçesi Batıkent semtinde Uğur Mumcu mahallesinde iki ayrı okul binası ile Haydar Aliyev okulu bulumaktadır. 2019-2020 Eğitim öğretim yılı itibari ile bu okullardan yenisi (1617.cd. uzerindeki Afsin bey ilkokulu yanında) mi yoksa eskisi (1617.sokakta) mi Ortaokul olarak faaliyete geçecektir? Ilgili konuda bilgilerinizi rica ediyorum.
Yenimahalle ilçesi Batıkent semtinde Uğur Mumcu mahallesinde iki ayrı okul binası ile Haydar Aliyev okulu bulumaktadır. 2019-2020 Eğitim öğretim yılı itibari ile bu okullardan yenisi (1617.cd. uzerindeki Afsin bey ilkokulu yanında) mi yoksa eskisi (1617.sokakta) mi Ortaokul olarak faaliyete geçecektir? Ilgili konuda bilgilerinizi rica ediyorum.
Başvuruma 29.04.2019
tarihinde verilen cevap aşağıdadır.
Müdürlüğümüz CİMER İletişim Büromuza gelen başvuru yazınızın
içeriği incelenmiş olup, Başvurunun içeriğinde bahsi geçen konular hakkında
ilgili bölümümüz olan İnşaat Emlak bölümünü ile görüşülmüş bilgi alınmıştır.
Alınan bilgide; Gerekli değerlendirmelerin halen yapılmakta olduğu henüz hangi
binanın ortaokul olacağına ilişkin bir olurun ilçemize bildirilmediği bilgisi
tarafımıza iletilmiştir. Bilgilerinize sunulur.
Haydaaaa! 2018 Mayıs ayından 2019 Nisan ayına
geldik. “İlçe oluru” bildirilmedi deniyor. Daha bir ay önce Cimer üzerinden
bana verilen cevap ortaokul inşaatının devam ettiği idi. İlçe oluru sonradan mı
çıktı, anlamaya çalışıyorum. Ve 29.04.2019 tarihinde tekrar Cimer
üzerinen bu sefer biraz daha uzunca yazıyorum.
Sayın
ilgili,
Aynı
konu üzerine bilgi edinme hakkımı kullanmak üzere 1 ay arayla yapmış olduğum
başvurulara verilen cevapların tutarsız olduğunu düşünmekteyim. Ayrıca bizzat
yazılı ve Yenimahalle İlçe MEM’e elden iletmiş olduğum 09.05.2018 tarihli
dilekçeme verilen 32626903-sayılı yanıtı tekrar incelemenizi ve tarafıma
verilen cevabı (1 yıl öncesine ait) tekrar bana iletmenizi ve okumanızı rica
ediyorum. Afşin Bey ilkokulunun yanında başlayan Haydar Aliyev okul inşaatının
32 derslikli “ortaokul” olarak planlandığının hem sözlü hem de yazılı olarak
-bana- ifade edilmesine rağmen nasıl oluyor da, 1 yıl içinde ne değişiyor da,
ortaokul olarak planlanan okul için bugün değerlendirmenin devam ettiğini ve henüz hangi binanın ortaokul olacağına ilişkin bir
olurun ilçeye bildirilmediği ifade edilebiliyor. Sayın yetkili,
planlanan okul planlandığı şekilde faaliyete girmeyecekse planlama yapmanın ne
maksadı vardır? 1 yıl önce bana verdiğiniz cevaptan farklı bir karar alınacaksa
yasa, yönetmelik, kanun kavramları kimin içindir? Vatandaşı kandırmak için midir? Tekrar ifade
etmek istiyorum ki 9 Mayıs 2018 tarihinde ilçe MEM’e bu okul inşaatının
“ortaokul” olarak faaliyete geçmesini talep eden 99 velinin imzalı dilekçesini
şahsen ilçe MEM’e ulaştırdım. Bu dilekçelere istinaden verdiğiniz hem sözlü hem
yazılı cevap “Ortaokul” olarak planlandığıdır. Şayet aksi bir durum söz konusu
ise konuyu şeffaflık ve erdemli devlet yönetimine yakışır bir üslupla
yurttaşınızı -beni- bilgilendirmenizi rica ediyorum. Yüzlerce veliyi, ebeveyni
kandırmaya hakkımız yoktur. Bu tutarsızlık hususunda beni aydınlatmanızı rica
ediyorum. Sevgi ve saygılarımla…
1901022148 Başvuruma
verilen cevap:
Müdürlüğümüz CİMER İletişim Büromuza gelen başvuru yazınızın
içeriği incelenmiş olup, Başvurunun içeriğinde bahsi geçen konular hakkında
ilgili bölümümüz olan temel eğitim bölümünü ile görüşülmüş bilgi alınmıştır.
Alınan bilgide; Gerekli değerlendirmelerin halen yapılmakta olduğu henüz hangi
binanın ortaokul olacağına ilişkin bir olurun ilçemize bildirilmediği bilgisi
tarafımıza iletilmiştir. Bilgilerinize sunulur.
Bu sefer gerekli değerlendirmelerin halen yapılmakta olduğu
bildiriliyor. Ortaokul olarak inşaatı devam eden binanın “ilkokul” olarak
açılması hangi aklın tasavvurudur? Hala anlamak isteyip de anlayamadığım
mevzudur. Hepimizin vergileri ile bodrum+zemin+5 katlı bir bina inşa ediliyor, para harcanıyor,
üstelik ortaokul olarak yatırımı yapılıyor fakat ilkokul mu ortaokul mu olarak
faaliyete geçeceğine daha karar verememiş bir devlet yönetimi ile karşı karşıya
kalıyorum. Gerçekten anlamak istiyorum.
Yollara düşüp tekrar kaymakamla görüşüyorum. Kaymakam bana Afşinbey ve
Haydar Aliyev okulunun öğrencilerinin yeni binada birleştirileceğini söylüyor.
İtiraz ediyorum iki okulun şube sayısını topladığımızda 32 derslikli binaya
matematiksel olarak sığmıyor diyorum. Okulların web sayfasında yazan veriler, eğer
doğru ise Haydar Aliyev İlkokulunda 27 derslik ve Afşin bey ilkokulunda 19
derslik bulunuyor. Dört işlem yapma becerisine sahip iseniz iki ilkokulun toplamından
46 derslik çıkar. Eee yeni yapılan okul 32 derslikli idir. 46 dersliği 32
derslikli bir okula sığdırıyorsanız itiraz etmeyelim mi? Nasıl oluyor bu diye
sormayalım mı? Ha bu arada bu derslik sayıları, anasınıfları dahil midir,
bilmiyorum. Gelin görün ki iki ilkokul, yeni binada anasınıfsız olarak
2019-2020 öğretim yılında açıldı. İki ayrı okulun, iki ayrı öğrenci alım
bölgesinde sanırım bu yıl, 5 yaş okul çağında hiç çocuk çıkmadı. Çıktı ise bu
çocuklar, her zamanki okul bölgelerindeki okullara gidemediği aşikâr oldu.
Kaymakama ben bu hesabı yapıp soruyorum tabi, anlamak
istiyorum hâlâ. Matematiksel olarak yapılan hesap fiziksel olarak inşa edilen
binaya uymuyor? Ne olacak diyorum iş bu halde? Kaymakam beni azarlıyor.
Aldırmıyorum soruyorum kaymakama 6-10 yaş arasındaki çocukların bedenlerine
uygun mudur bodrum+zemin+5 katlı bir ilkokul binası diye? “Okulda asansör var” cevabını
alıyorum. Çıldırmak üzereyim. Soruyorum tekrar kaymakama bana 1 yıl önce verilen
cevap bu. Ne oldu? Okul çağındaki çocuk nüfusu mu değişti iki okul aynı binada
birleştiriliyor diye. El cevap, siz bilmiyorsunuz, bu işler öyle olmuyor
gazelleri. Nahoş bir görüşmenin detaylarını burada yazmayacağım artık. Merak
ederseniz elbette anlatırım hem de milyon kez.
Kaymakamla görüştüğüm aynı gün yeni binaya bir müfettiş
gönderilmiş inceleme için. Tesadüf ediyorum, koşa koşa müfettişin yanına gidiyorum,
onunla konuşuyorum. Ona anlatıyorum, bana verilen yazılı cevabı gösteriyorum. Verilen
yazılı cevap ile alınan kararın tutarsızlığından veryansın ediyorum. Kendisi
şaşkın, dinliyor beni sadece. İstiyorum ki yapılan işin akıl ekseninde kalması.
Karar vericiler gerekirse kararını değiştirsin. Ortada çok mantıksız bir durum
var çünkü.
Okullar açılıp da okulun tabelasını görene kadar yerimde
durmayı yeğliyorum artık. Ama duramıyorum. Okulların açılmasına az zaman kaldı.
2.08.2019 tarihinde Cimer üzerinden
yeniden yazıyorum ve sorularıma elle tutulur cevaplar verilmesini hala bekliyorum
doğrusu:
Sayın Ankara il ve Yenimahalle ilçe Milli Eğitim Müdürlüğüne,
09.05.2018 ve 20.03.2019 tarihlerinde kurumunuzdan gelen
yazılı cevaplarda Afşin Bey ilkokulunun yanında yapılan okulun yatırım planında
Haydar Aliyev Ortaokulu olarak planlandığı belirtilmiştir. Ne var ki geçen 1
yılın sonunda (09.05.2018 tarihi baz alınırsa) -okul inşaatı tamamlandığında-
ortaokul olarak planlanan okulun ilkokul olarak açılacağı bildirilmiştir.
Yatırım planı, 1 yıl içinde değiştirilecekse planlama yapmanın anlamı nedir?6-7 katlı bir bina ilkokul mu ortaokul mu olur? İlkokul
olarak faaliyete geçecekse bu 6-7 katlı bina hangi pedagojik ve sosyo-demografik
gerekçelerle ilkokul olarak açılacaktır? Haydar Aliyev okulunun öğrenci alım bölgesindeki
çağ nufusu mu artmıştır? Artmış ise yüzde kaç oranında? Çağ nufusu arttığı için
midir 6-7 katlı ortaokul olarak planlanan okul binası, ilkokul binası olarak
açılacaktır? Çağ nufusu artmamasından mıdır Afşin Bey ilkokulu ile Haydar
Aliyev İlkokulunun öğrencileri birleştirilerek 6-7 katlı yeni binada öğrenim
göreceklerdir? Her iki okulun toplam derslik sayısı, yeni
yapılan 32 derslikli binanın derslik sayısından daha az mıdır yoksa daha fazla
mıdır? İki ayrı ilkokulun birleştirilmesi durumunda, arasınıfların öğrenci
sayılarının artmayacağı düşünülebilir mi? Haydar Aliyev'in mevcut ilkokul
öğrencileri neden daha uzak binadaki okula gideceklerdir?
1901743219
nolu başvuruma 23.08.2019 tarihinde verilen yanıt şu şekilde:
Müdürlüğümüz CİMER İletişim Büromuza gelen başvuru yazınızın
içeriği incelenmiş olup, Başvurunun içeriğinde bahsi geçen konular hakkında
ilgili bölümümüz olan Temel Eğitim Şube müdürlüğü ile görüşülmüş bilgi
alınmıştır. Alınan bilgide; Okul planlamalarının ihtiyaçlar doğrultusunda
yapıldığı bilgisi tarafımıza iletilmiştir. Bilgilerinize sunulur.
Verilen bu cevap karşısında zekâmla alay edildiğini düşünmeye
başlıyorum artık. Koskoca devlet ihtiyaçlar doğrultusunda bodrum+zemin+5 katlı binayı
ortaokul olarak inşa ederken sanki hiç planlama yapmamış gibi.
Ve tarih 05.09.2019’u gösterdiğinde 1.sınıflar için okullar
açıldı. Bahse konu edinilen ortaokul olarak planlanan fakat ilkokul olarak
açılan üstelik Haydar Aliyev ve Afşinbey ilkokulları birleştirilmiş olarak yeni
bodrum+zemin+5 katlı okul binasında eğitime-öğretime başlıyoruz. Okulun tabelası yok.
Sınıfların içinde sıralar yok. Erkek veliler sıraları sınıflara yerleştiriyor. Eksiklikleri çok. Taştan bir bina. Bir
hapishane adeta. Ruhum sıkılıyor. Temizliği üstünkörü yapılıyor. Pencerelerde,
yerlerde hafriyat tozu.
Okul açtık mı açtık. Hepsi bu. Ben ısrarla soruyorum, sorularıma
mantıklı bir cevap bekliyorum yetkili makamlardan. Hepimizin vergisi ile
yatırımı ortaokul olarak planlanan bina, hangi ihtiyaçlardan dolayı ilkokul
olarak açılmıştır? Soruyorum. Daha kaç kez sormam gerekiyorsa soracağım.
İlkokul olarak açılan binanın ortaokul olarak planlanıp inşa
edildiği çok açık bir haldedir. Spor salonu var; spordan çıkan çocuklarımız
için elektrikli şofbenle sıcak su sağlanacak duşluklar dahi var. Pardon ama hangimizin
çocuğu spor salonundan çıkıp duş alacaktır? Gerçi okulda spor salonu görünümlü
bir salonda yok ama ben yine de sorumu sormadan edemiyorum işte. Bu çocuklar
ilkokul çağında. Fiziksel halinden belli, ortaokul bile olmayacak bir binayı, üstelik
ortaokul olarak inşa eden devletimin, ilkokul olarak açtığı binada duşluklar
var, öğretmenin sınıfta oturacak masası yok, odası yok, çocukların eşya dolabı
yok ama olsun duşlukları var. İsraftır bunun adı israf. O fayansların bir
tanesi de benim vergilerimle alındı. Hesap sormayayım mı?
Bu okulda yangın merdiveni var mı diye merak ediyorum. Dış
cepheden bir merdiven görünmüyor. Meğer yangın çıkışları bina içindenmiş. Bina
içinden yangın merdiveni de ilk defa duyuyorum, belli ki son mühendislik-inşaat
bilimi içeriden yangın merdivenini uygun görmüş. Bu da benim cahilliğim olsun.
Sadete geleyim. Kocaman bodrum+zemin+5 katlı bir bina ortaokul olarak
yatırımı yapılıyorsa ortaokul olarak açılmalıdır. Devletimin yetkili makamı
yurttaşına resmi bir cevap yazıyorsa orada yazılan cevap doğrultusunda hareket
etmelidir. Aksi şekilde hareket ediyorsa bu bir tutarsızlıktır. Erdemli bir
devlet yönetimi bu değildir. Devletim, Ortaokul olarak inşa ettiği okulu,
İlkokul olarak açıyorsa makul ve akli gerekçeleri yurttaş olarak öğrenmeyi
istemek hakkımdır. Ben bunu talep ederim.
Kocaman bodrum+zemin+5 katlı bir bina ortaokul olarak yatırımı yapılıp
ortaokul değil de ilkokul olarak açılıyorsa bu kimin -keyfi- kararıdır? Bilmek
isterim.
Kocaman bodrum+zemin+5 katlı bir bina ortaokul olarak yatırımı yapılıp
ortaokul değil de ilkokul olarak açılıyorsa bu ilkokulda “anasınıfı”
bulunmayacak mıdır? Sorarım. Bu bölgede 5 yaşındaki okul çağındaki çocuklar hiç
doğmadı mı yoksa?
Bugün bu okulda gördüğüm fiziksel eksilikler bir yana çok
ciddi araç trafiği sorunu da var. [Ara not: Öngörüsüzlüktür bunun adı. Bu konuya ilişkin daha önce yazdığım yazıya da buradan ulaşabilirsiniz. ] Yetkili makamlarımızın, verdikleri kararların
neticelerini görmeye ve duymaya davet ediyorum.
Ve anlıyorum ki kavrayış eksikliğimizin bir sebebi “öngörülebilirlikmiş.”
Yetkili makamların yaptıkları planlamalarda “öngörülebilirlik” yok. Varsa da anlatmaya mecalleri yok. Neye göre
planlama yaptıklarını, makamların verdikleri cevaplar arasındaki
tutarsızlıkların sebebini öğrenmek için de sorular soruyorum. Sorularıma
verilen cevapların alaka düzeyine bakınca da kahroluyorum.
Ah “öngörülebilirlik!” Makamlarında oturan yetkililer, seni
ne zaman terk ettiler bilemiyorum.
Yatırımı 32 derslikli ortaokul olarak planlanan fakat ilkokul olarak açılan bodrum+zemin+5 katlı okulda göstermelik çok amaçlı salon yapılmışsa verdiğim verginin hesabını sormak hakkımdır. 900 öğrenci kapasiteli okula 90 kişilik bir salon yapılmaz. Böyle göz boyanmaz.
Aynı bahçede iki ilkokul olamayacağına göre mevcut zemin+2 katlı ilkokulu ortaokul ve bodrum+zemin+5 katlı yeni binayı da ilkokul olarak faaliyete geçiren zekaları da ayrıca tebrik ediyorum. Ez cümle, fikirlere karşı miyop değilseniz ve hafriyat düzeyinde değilse vicdanlarınız tez "insaf" diliyorum.

