2023’e Merhaba diyeli 5 gün oldu. 5 günde neler olup bittiğini öğrenmek isterseniz ulusal bir kanalı açıp dinleyebilirsiniz. Benim meselem, ulusal kanallarda duyamacaklarımızı bilmek, öğrenmek veya duyduklarımızı, öğrendiklerimizi paylaşarak daha iyisini düşünmek, yapmak. Hadi başlayalım…
Dijitalleşen Öğretimde Neler Olup Bitiyor?
#1 Öğretimde Twitter’ın bir araç olarak kullanıldığı bir makale okudum.
Twitter'ı kullanılarak ve bir dönem boyunca her hafta sorular sorularak
'doğalcı' bir eğitim ortamında üç yıllık bir çalışma
yürütülmüş. Araştırmacılar, kullanıcı ve kullanıcı olmayan öğrenci
gruplarının karşılaştırılmış ve bu Twitter tabanlı yöntemin dönem boyunca derse
ilişkin daha yüksek içsel bir motivasyon ve ilgi uyandırdığını, öğrenmeye dair
motivasyonsuzluğu azalttığını gözlemişler. Sosyal ağları, pedagojik
faaliyetler için kurgulamanın faydalarını ve sınırlarını tartışıyor olmak
bence çok güzel.
#2 Üstelik Kovid19
salgını öncesi ve sonrasındaki dijitalleşmedeki hamleler düşünüldüğünde
eğitimde çeşitli dönüşümler (fırsatlar ve türlü eşitsizlikler) sizce de
yaşanmadı mı? Parlayan paradigmamız, öğretimde uzamsal ve sanal deneyimler
sunan Metaverse uygulamaları. Sanal gerçeklik teknolojisi, gerçek hayatta
uygulaması tehlikeli becerilerin geliştirilmesine ciddi katkılar sunarak
öğretimi zenginleştirdiği konusunda eğitimciler neredeyse hem fikir. Peki, Metaverseeğitimi nasıl etkileyebilir?
#3 Benim çocuklarım da
dahil çocukların oynamaktan büyük keyif aldığı Minecraft oyununun öğretimde
kullanıldığını yeni öğrendim: MinecraftEducation Edition. Minecraft’ın Matematik öğretimdeki etkisi ölçümlenmiş.
Derslerde kullanan öğretmenler ve öğrenciler üzerinde daha fazla araştırma
sonuçlarına ihtiyacımız olsa da başarıdan ziyade çocukları öğrenme heveslisi
kılıyorsa benden puan alır J
Çok soru
sordum, sıkılmadan cevapladı, açıkladı Openai. Sohbetimin küçük bir bölümünü
bırakıyorum buraya .
#4 Amerika'da 2008 ile 2019 yılları arasında makale yayınlayan
1,5 milyondan fazla araştırmacı üzerinden yapılmış bir araştırma bu.
Yazarlar, akademide kadınların, siyahların ve Latinlerin genel olarak temsil
edilmemesinin yanı sıra, farklı ırklardan ve cinsiyetlerden araştırmacıların
belirli araştırma konuları içinde kümelendiğine işaret etmekteler.
Yeni Yılın İlk Günlerinde Dünyada ve Ülkemizde Eğitim Politikaları veya Yaklaşımları
#5 İngiltere Başbakanı, 2023 yılının ilk politika
konuşmasında İngiltere'deki öğrencilerin aritmetik becerilerine değinmiş.
Çocukların her zamankinden daha fazla analitik becerilere gereksinimi olduğunu
şu ifadelerle vurgulamış: “Bugün eğitimde ihtiyacımız olan en büyük zihniyet
değişikliklerinden biri aritmetik yaklaşımımızı yeniden tasarlamaktır.”
#6 Yeni yılın ilk günlerine zam haberlerinin yanı
sıra ülkemizde eğitime dair YÖK’ün pedagojik formasyon eğitimine ilişkin aldığı
kararlarla başladık. Bu türlü bir karar için hangi tür gerçekler göz önüne
alındı, nasıl gerekçelendirildi merak ediyorum doğrusu. Maalesef olup bitenlere
şöyle bir bakınca ülkemizde kurumlar, yetkililer önce kararlar alıp sonra
düşünüyorlar. Oysa önce düşünüp sonra kararlar almak gerekmez mi? Kişisel
kanaatimdir.
Mizahsız,
İzahsız olmaz.
“Düşünce teşekkür eder.”




