#Taze Yayımlanmış
Bu makale, kirpiğime
takıldı. Konusu: Fenomen Öğretmenlik. Türkçesi, İngilizcesinden sonra gelen tam
metni tıklayıp
okuyabilirsiniz. Sosyal medyada gözümüze sokulan, değerinden bin fazla
yapılan paylaşımlar, nedense bana hep samimiyetten uzak gelmiştir. Hangi
kuyumcu, altınlarım var diye bağırır? Fakat hurdacılar, sokak sokak gezip
bağırır.
-
Türkiye’nin doğusundaki şehirlerde, kırsal bölgelerdeki okullarda fenomen
öğretmenlere daha sık rastlanıldığı;
-
Dil problemi yaşayan ve yoksul öğrencilerin video çekimleriyle istismar
edildiği ve bu öğrencilerin video çekildiği için kişilik özelliklerinin
bozulmasına katkı sağlandığı;
-
Fenomen öğretmenlerin çocuk
hakları ihlallerinde bulundukları ve çocuk mahremiyetini göz ardı ettikleri;
- Özellikle ilkokul öğrencilerinin
görüntüleriyle sosyal statü elde ettikleri;
- Sınıfta, okulda aşırı video çekimleriyle
fenomen öğretmenlerin olumlu bir rol model oluşturmadıkları gibi makalede pek
çok duruma işaret edilmiş.
# Ya fenomen Ebeveynler, anne-babalar?
İnsanın, sosyal bir
canlı olma özelliği “sosyal medya canlısı” olmaya evrildi bile.
Tabii fenomen
öğretmenler olur da fenomen ebeveynler, anneler-babalar olmaz mı? Çocuklarının
sünnet düğünlerinden, YKS sonuç belgelerine… Çocuklarının yapıp ettikleriyle
sıkça meşgul olup sosyal medyadan paylaşan ebeveynlere de farkındalık
oluşturmamız gerekiyor belli ki?
# Bol soğanlı Kitap
Önerisi
Sosyal medya,
fenomenlik demişken aşırı sosyal medya kullanımının, gün boyu çevrimiçi
kalmanın, akıllı telefonların bizleri nasıl köleleştirdiğine, dikkatimizi nasıl
dağıttığına, bizi nasıl manipüle ettiğine dair anekdotları okuyacağınız enfes
bir kitap önerisinde bulunmak isterim. Çalınan
Dikkat
# Doğrusu ne imiş?
Sınav yorumcuları,
öğrenciler, öğretmenler, ebeveynler adına LGS diyorlar… Hatta MEB’in resmi
sitesinde yapılan duyurulardan birinde de “LGS” lafzı kullanılmış. Kimileri,
‘Liselere Giriş Sistemi’ diye açımlıyor. Kimileri de ‘Liselere Giriş
Sınavı’. Meğer bu sınavın adı, 2018 yılından bugüne “Sınavla Öğrenci Alacak
Ortaöğretim Kurumlarına İlişkin Merkezi Sınav” imiş. Test kitapçıklarının
kapaklarında öyle yazıyor çünkü.
# Vefalı bir yayın
Eğitimde ölçme alanında
doktora yapıyorsanız veya yapmış iseniz kütüphanenizde mutlaka vardır onun
kitabı. Ölçme aracı geliştirmişseniz veya geliştiriyorsanız; kaynak dilden
hedef dile ölçme aracı eş değerlemesi yapmış veya yapıyor iseniz Uluslararası Test Komisyonu tarafından
yayımlanan, madde yazmaya-çevirmeye ilişkin yönergelerinin pdf’leri, PC’nizin
belleğinde bir iz bırakmış dahi olabilir. Ronald K. Hambleton, geçen sene nisan
ayında vefat etmiş. Tesadüfen makaleler arasında gezinirken rastladım. Anahtar
kelimelerde Ronald K. Hambleton, ölüm ilanı, yazıyordu. Sayısal bir sonuç yok.
Öznel küçük anılara dair bir içerik. Üç yazarlı. Hocalarının
–Hambleton’ın- “profesyonel model" ve "eğitimci"
yönlenerine işaret eden bir metin. Bize kalsa atıf almayacak türden,
verinin-analizin olmadığı bir bilimsel yayın olur mu? RET. Ne ki, öğrencilerinin
naif düşüncesi çok kıymetli. Yayımlayan editörü de takdir ettim doğrusu. Göz
atmak isterseniz: Ronald K. Hambleton: Nicel Bilimsel Göstergelerin
Ötesinde Bir Miras